Tuesday 2 June 2009

antara kuning ngan putih



bru2 ni pi s.alam utk tgk2 umh kat saner... so pg la wat keje2 sket.. n on da way back tgh2 bosan tunggu nak sampai umah tibe2 abg aku tanye..

antara kuning dan putih telur mana lagi penting?

er.. disebabkan time tu otak lambat pick up.. aku men ckp la tlur kuning... sbbnye kedudukan kat tgh.. jwpan tu da btoll da abg aku ckp.. tp sbbnye tu kurang tepat .. sbb nye ialah telur kuning ni la yang menyimpan segala maklumat tentang anak ayam yang bakal lahir.. manakala telur putih pulak untuk memberi makanan, keselamatan n sebagainye.. jdnye mmg kuningla lebih penting

pe kaitan ngan kisah telur ngan manusia?..ok, kalau tgk dr segi seorang pelajar, pihak universiti telah menyediakan byk kemudahan dan perkhidmatan untuk membantu atau meningkatkan keselesaan para pelajar dan ini kita boleh menganggap sebagai telur putih. untuk telur kuning plak.. tak lain dan tak bukan mestilah para pelajar itu sendiri.. kerana atas pelajar itu sendiri untuk menjadi pe kelak..tak kisahlah die berada kat U atau institusi mne pon .aku adalah aku.. kalau aku mmg nak jd ngek maka ngeklah aku jadinya.. mcm jugak si telur td.. kalau telur kuning tu dari telur ayam.. kalau tak jd telur rebus atau telur goreng.. mmg anak ayam la jdnye.. kalau telur kuning tu dari telur itik mmg anak itik la la kuar..

er.. itu yang aku dapat simpulkan dari pe yg aku borak ngan abg aku kat atas kete.. sebnanya byk lg aspek di bincangkan.. cam dr segi seorang khalifah dan sebagai seorang pendakwah.. er, aku bukan tere sgt nak elaborate pasal mende ni.. tkut salah plak..

sesape yg de rase ade kesalahan atau kekurang bleh tambah ek.. almaklum..masih kerdil bab2 gini..



wallahua'lam

5 comments:

im_zi said...

erm..abes 2,antara telur dengan ayam,sape dulu?

fami said...

haa..itu misteri..

Unknown said...

ngek tu ape?

fami said...

ngek tu... er.. mcm negative meaning la..

Anonymous said...

salam.. from a stalker to a reader.. ngeh2..