Thursday 19 March 2009

studio trip 09..1stday

ohoho..sori lambat sket update cite..

first day.. 060309..
pagi-ohoho bgun lambat seyh.. smlm tdo lambat..tp masih sempat smyg..gembire2 jugak..solat jgn lupe ek?... pastu sambung tdo balik.. sedar2 matahari da tepacak... n bile tgk enset..ade misskol n msg..'fami, kiteorg da bkumpul kat pudu n nak betolak da.. ' owh lambat lg nih.. pjalanan dr pudu ke masjid tanah lebey kurang 2 jam .. tu pon kalau jalan ok.. so lepak2 dulu.. apuz pon cte kenangan2 die ka kat kem ni dulu.. sbb die dari skola rendah sampai form 3 die duduk sini.. sbb bapak die kem komanden(tah btol ke tak eje nih) kat sini dulu..


tgh ari- da siap2 mandi,makan n lepak kat bawah..main ngan kanak2 sambil bace paper.. tgh mengisi mase tuh.. sambil tunggu buak len nak sampai m.tanah.. n dalam pkul 12.45kot.. derang da sampai are alor gajah.. mean dah dekat la.. so ..memandangkan kem terendak ni agak jauh dari m.tanah.. dalam pkul satu suku uh..aku ngan apuz da kuar umh m.cik inah(wife uncle ibrahim).. ngn keta wira.. adik u.ibrahim antar.. nme die da lupe dah.. sampai jek saner.. budak2 len da sampai n trun dari bas.. jumpe dauz.. yg tgh jaga beg..sbb yg len sme p mkn.. aku p arrange teksi n apuz p jage beg..dauz lak p join makan..bile budak2 da settle,kenyang..nek teksi.. n sampai la kami semua kat 'Putra Sayang Beach Resort' ... bile sme da msuk bilek.. masing2 tbongkang kepenatan..

petang-dlm pkul 5.. ohoho.. mengikut tentatif program.. ade slot 'sepetang bersama cikgu nana'.. haha ade sukaneka sket.. mule2 devide sme org kpd grup2...ade 3 sumenye.. grup aku..yus, yani,zatil n baby.. haha.. ade pulak si budak2 tmasuk kump aku.. ces.. cahaya kemenangan malap nih....game pertama nih induvidu.. laki jek. nme die lumbe lari ramai2.. dari laut ke darat.. ohoho skali tgk mmg mcm kanak2 ah.. tp tade hal.enjoy punye pasal.. 2nd game lak.. utk pompuan lak.. aku tde time nih.. sbb p mandi n wat pyramid ngan bdak laki len



..watpe nak p tgk derang an.. yg aku taw men2 tiup tepong sbb bile abes jek game uh masing2 muke putih pastu masing2 men baling2 tepong kat org len.. isk kanak2 sungguh mereka ni..3rd game pulak pompuan lgi.. kali ni men baling2 belon dlm lubang.. seb bek salah sorg dari grup aku menang.. bangge la jugak aku.. haha..




lpas tu plak.. laki nye game balik.. iaitu.. tiup belon sampai pecah.. pergh sakit seyh.. tup2 aku no 2!! n lepas tu bru la aktiviti berkumpulan.. mule2 kiteorg men passing2 belon air... baling da la scara tbalik.. tangkap pulak kne gne baju.. hoh.. best gak ar.. 2nd game pulak.. men2 tanam2 org.. dan org yg d tanam adlah aku!! ceh group membe aku sme xmo.. ampeh sungguh..gr..abes je game uh.. sme bebas .. ade men pasir, ade men terjun2, ade tgh carik pasangan(?).. haha.. aku? men pasir suda.. gali dalam2 wat kolaam.. best woo... bile senja tangkap gamba sket n msing2 balik...



malam- ho.. ini mlm mmg best.. sbb kiteorg mkn besar... bile derang tanye pe menu.. aku ngan apuz tersengeh jek.. haha mkn la korg sampai kembung.... jln dr resort lebey kurang 10minit.. n sampai la kat restoran ikan bakar...tunguu jap die serve2.. n lepas tu kami mlantak laa.. tp setelah doa makannye di bace oleh moes.. lpas tu.. nyum2...




abes jek mkn.. kitorg blik ke resort balik... sambil tangkap2 gamba.. dgn flash gun apuz, pergh..gamba mmg lawa... aku mcm bese la..photographernye... ade formal n lompat2.. yeah... sme kewl...tup2 undur punyer undur sluar aku basah kne ombak..ceh..


lewat malam?- huu.. lewat mlm pon ade game gak.. mule2 regu. pastu humming... n last kali kotak beracun ..tp xde kotak.. gne plastik gule2 jek.. dlm palstik tu ade name2.. n sape yg kne uh kne buat gaye ikut nme yg die dpt.. aku punye name... mal yg dapat.. er.. gya yg die wat....angkat tangat sambil sebut star!!... mule2 cm diam jek.. satgi ttbe apuz sebut nme aku.. haiya...



bile sme da kne..kitorg wat game baru...true or dare.. sambil pusing2 botol.. kalau true kne jwb pape soklan yg diberi.. kalau sok pag kang kne hukum... fuh soklan dr budak2 ni mmg cukup sensetip.. takut jugak aku bile di tanye soklan pelik2...huhuhu... n lepas uh.. sme da ngantuk.. n zzz...sbb sok nak g bandar mlaka!!

4 comments:

Unknown said...

wah..tengok gmbr pn dh seronok..haha...smlm x dpt nk baca..ngantuk bgt deh~eh,x sume pegi ke?

fahmi faudzi said...

aah x sme pg.. 3 pompuan 1 laki..tp ex studiomate pon dtg gak

Anonymous said...

aih.tamo gtao ke ko kne tnye soklan pe tem true o dare??hehe

fahmi faudzi said...

hoho.. nggak bisa.. soklan mengong2 belaka..