Wednesday 11 March 2009

pre-studio trip 09..

lpas external portfolio
hurm.. bile abes jek external portfolio day... kami mneruskan rancangan utk wat trip...mule nak p pangkor.. bile da wat budget..tunjuk kat mdm..die kate pangkor tak best... satgi plan baru... pg pulau kapas..ganu..bile budget dikluarkan.. ade ramai plak yg berat ati utk pg... hurm mhal kowt.... so backup plan... pg kat tanjung bidara..mlaka.. n tempat la paling ramai org boleh p...oleh itu stujulah kami semua utk pg situ..tarikh pulak.. dari 6,7,8 mac..tp..apuz,program manager.. naku assistant dier.. kne pi awl sket.. 5hb uh aku da nak kne ade sane sbb nak arrange.. restoran ikn bakar.. transportation..n tempat tido..

050309..khames..
pg2 lg da bgn.. sbb tdo ngan babah kat palace of golden horses hotel...teman babah sbb die ade meeting kat situ..lepas solat subuh..tros mandi.. n prepare2 nak breakfast..babahnye meeting kol 830am.. so seblum die meeting nak mintak tlg antar stesen serdang sbb nak p kl...

mase b.fast.. tjumpe kwn2 die.. bile denga jek aku ni baru nak amek degree, hoho byk nasihat2 yg diberi.. aku yg tgh mkn ni pon anguk2 je la..haha.. 22 kenyang..minda dan perut.. seb bek tak sedawe2 depan membe babah..klau ta segan dowh..pas mkn..nek p bilik.. kemas2 brg yg nak bwk p mlaka.. n snap sket gamba view dr bilik.. n tros ke keta utk ke ktm serdang..



sedikit view dari bilik.

10am..da sampai kl central.. huh.. lama btol nak menunggu train dari serdang.. tayar pancit pe keteapi2 uh... pakat ngan apuz smlm ingat nak nek bas kol 10.30..tp nampak cam kne ne pkul 11.30jek..ble cll apuz.. die tak bli lg memorycard utk camera nikon d60 dier.. so pkir2.. jumpe kat lowyat.. sambil tu aku bli la paper the star utk bace time tunggu2 nanti...

1030am..aku da sampai saner.. tp mls pulak nak bjalan masuk lowyat.. tunggu masuk ngan apuz nanti ah... so aku melepak kat tangga stesen imbi uh sambil bace paper... tunggu...tunggu... erk mne apuz nih.. aku pon msj la dier.. 'puz, mne ko nih..' n die balas.. 'sori dow.. trainn lambat ar..' hurmm... kalau camtu takpelah.. sampai aku da sampai area berita sukan.. apuz pon sampai... tgk die cam pnat2 jek.. dgn beg baju n beg camera lg.. lepak2 n baru p lowyat..

1130am.. bru kuar dari lowyat.. apuz mlangkah dgn muke bangga..sbb da ade m.card sandisk 4g..extream 3.. laju uh.. dari low yat nek monorel..turun hang tuah.. pastu nek star.. p plaza rakyat.. jalan2 sket..sampai la pudu.. sedar2.. da pukul.. 12. n tros amik bas pkul 1230pm..hu.. mmg xbest nak bli tiket kat pudu.. org yg menjual tiket besepah.. kalah org yg p beli.. mmg sakit ati jek..

1230pm.. da nek bas.. bas mmg cam kusut.. kusi die cam buai doh...boleh gerak2 kanan kiri.. mmg best nak duduk.. bile bas gerak.. aku mule kuarkan pen n ketas utk plan sgala kerja2 nak kne wat.. n kire2 sume expenses time duduk kat sane tmasuk lg 16 org studiomate..n family mdm zaza..bile da abes bincang2.. aku pon mule ngantuk.. n zzz

2pm.. da sampai masjid tanah.. smyang2.. makan sket.. n membe ayh apuz dtg amik n bwk p ken tentera terendak.. (huh..first time aku p kem tentera ..).. n lepas tu g beli tiket balik utk budak2 len nanti.. n last kali p tempat tido kami mlm ni.. umh QM(Quad Master) Ibrahim, kire cm or besa kat kem nih.. membe kpd ayh apuz.. so.. kami lepak2 situ.. n ramah mesra sket dgn tuan rumah...

7pm.. kuar nek moto.. utk pg byr deposit tempat tido, ngan restoran ikan bakar.. hu.. bukan men.. pastu.. p makan kat kdai simpang... kononnyer glamer dgn mee rebus.. sampai org2 pangkat tinggi kat kem terendak uh pon turun makan sini.. kirenye mmg masyuk ah.. so aku ok ja..


lpas kenyang pe sumer.. aku ngan apuz p cc utk print aktiviti2 yg kiteorg akan buat bile budak2 len da sampai nanti... hopefully derang enjoy la.. . seblum sampai umh..uncle ibrahim .. apuz bwk aku p jalan2 sekitar kem.. pergh mmg complete.. kemudahan die mmg superb.. dari swimming pool, pasaraya, church, skola... sme ader la kire.. kalau nak idop dlm kem tu n tak kuar2 pon boleh.. huuu pengalaman baru utk aku...

seblum tdo.. kami potong2 ketas yg print tadi n kasi tulis2 sket..aktiviti tu cani.. studio aku ade 19 org.. dan tiap2 org akan dapt 19 name.. ni kat ketas tuh ade tulis.. 'i like him/her because..' dengan 'i dislike him/her because..'.. so at last.. setiap org akan dpt 18 pandangan org lain tentang dier.. dan die tak tau spe yg tulis..barulah bole tulis ngan jujur.. tak takut2... ha.. itulah die ... hu.. sok budak2 u da sampai.. so arini tdo cukup2..zzz

No comments: