Saturday 1 November 2008

mahabbah day alumni hira'

aha.. lpas pristiwa kat masjid.. saya mneruskan perjlanan ke jelatek sbgai transit utk ke hira' jeram.. huu jauh uh dri kajang kalau nek ktm... so better turun kat kl n gi sane skali ngan muaz... so bile da sampai kat umh muaz.. aku rehat2 sket... die tgh salin baju.. bile da siap kteorg gerak g umh aqiel pulak..

bile da sampai kat umh pak cik azmi khair nih... anak die pulak takde.. bile call rupenye dia tgh g amik adek die kat gombak saner.. al amin gombak... huh.. tunggu je la.. seb bek time kat umh muaz td sempat sambar majalah PC.. boleh la isi masa lapang jap.. tunggu puny tunggu.. sampai la budak btuah nih.. tgk jam da pkul 3.. alamak majlis start pkul 3.. haha.. bia lambat janji slamat~

next destination ialah shah alam.. sbb nak amik kamal ngan songeb... songeb? wah lame bena tak jumpe.. dari lepas exm lagi.. mcm mne la rupe die... tp bile nak kuar dr banda kl uh.. jammed pulak... ceh ini melambatkan lg perjalanan kite nih.. beritahu saya kepada muaz..tp cane2 pon kiteorg kne sampai gak saner.. sbb ade dr batch 1 sampai 13 dtg nih.. kiteorg batch 12.. tgh2 borak satgi kamal call.. ''oi mne korang? da lambat nih.. '' haha saya ckp.. haa kat pj nih ...pastu di balas''30 minit lgi sampai la an? k2 salam''.. padahal time tuh still dlm tgh sesak kat kl lagi..

at last dlm pkul 4 sampi la ktorg kat umah kamal n gi pas gi amik die kat sec 9 amik ngeb kat sec2.. wah ngeb da smkin macho dan tampan.. n kami borak2 dlm keta.. lpas tu bru tringat yg masing2 kne bwk mknan sket utk majlis mkn2 nanti.. time tu da kat kapar... n kbetulan ade pasarmlm kat kapar.. last2 beli kopok leko sama donat dgn karipap.. wah.. sedap uh...

hurm pkul 530 bru sampai skola... bola da mule, bola tampa da start, takraw.. tah tak usha pulak... ssampai jek solat asar dulu... pastu lepak2 borak2 dan salam2 ngan junior.. saya ni bukanla senior yg glamour atau berjawatan smasa di skola.. so junior pon tak rmai la knal saya.. tgh2 borak bbudak ajk men bola tampar.. huh suda lama aku tak men .. tp lantak ah.. sempat la serve 2 3 kali.. sbb diorg men pusing.. so kne ikut giliran.. saya lihat muaz tak bermain bola , ble ditanya.. jawabnya da lambat sgt.. game da nak abes.. owh.. sy mneruskan permainan.. dalm 635 permainan dberhentikan sbb budak2 skola dah nak kne khidmat diri.. so takkan alumni bole main lg.. hormat la peraturan skola..

lepas solat maghrib ade mkn2 sket n kami dari kl terpaksa pulang awl sket sbb aqiel ade hall penting bersama kelurga die.. so sempat la mkn kripap, donut, kopok leko dan spegeti laksa...nyum2 tp mkn atas keta.. sbb rushing sket.. bile da sampai kl.. drop aqiel kat wangsa maju.. dan saya ngan muaz dinner kat kfc.. haha.. best2... mkn snack plate jek.. pastu die pulak drop saya kat setiawangsa.. hoho kembalila saya keseorangan kat dlm lrt dan sterusnya ktm...

dalam ktm saya berasa amat mengantuk... suda 2 3 kali saya membelek majalah skola yg saya design dulu.. hurm agak menarik.. ttp dsbbkan ngantuk sgt.. saya melelapkan mata..zzz.. kmudian sy terdengar.. ''stesen kajang''... hurm da nak sampai ni.. tunggu2 at last sampai jugak... bile trun saya tros call babah utk amik di stesen kajang.. bile da end call saya dapati saya bukan di stesen kajang.. erk... tp di UKM!! wah.. rupenye time tunggu tu sy da tlelap skali lagi.. ini suda parah~.. sya cuba cll bbh balik.. n tibe2 bbh call ... ''er fmi balik nek teksi je la.. bbh cm ngantuk2''... huh.. seb baik bbh tak g ktm kajang lg.. at last aku nek teksi jek dr ukm ke rumah.. huh mule2 igt puluh2 kne byr.. tpi 13 hinggit jek... ok la bile borak ngan driver uh.. harga double dikenekan lpas pkul 12.. huh~ tgk jam da pkul 11 30.. seb baik...

sampai umh aku da weng2 mengantuk.. n pas isyak ...zzz...

No comments: