Saturday 25 October 2008

cuti?..

hurm cuti.... apa mau bikin...kononnye nak design baju..tp tak mula lagi... tp mcm byk pulak kerja2 sampingan... mcm.. tuka aquarium, pasang heater kat umh, baiki almari... dan mcm2 lagi...

tapi paling bermakna.. tlg kak marhamah utk program art bersama bdak2 drjah 6 skolah rendah al amin bangi... huhu mmg best.. dtg2 jek sme tgk mke pelik.. pastu bile tgh2 briefing kak mar ckp ''fami nanti boleh tlg bg tazkirah kejap tak slpas solat dhuha'' ... gulp... tazkirah? wah tak btau pon... er.. nak tolak... malu la naqib aku nanti.. yela dah usrah lelama takkan takleh nak bg tazkirah sket...hurm..''ok je lah.. tgk la macam mana nanti'' aku mengiyakan aje sambil otak ligat mmikirkan ape nak kasi kat budak2 nih...so, seblum prog mula, call angah jap tanye ape tajuk seswai.. huhu..''ala bg jek pasal upsr... derang kan bru abes jek...'' kata angah.... btol jgak.. . so dlm pkul 9 ktorg aja budak2 nih lukis 1 point perspective.. tp simple jek .. kalau kat depan besa n kalau kat blakang lukisan akan jd kecik sket.. so budak2 kne apply mende tuh dlm lukisan.. ble time melukis ramai jek dok melangut.. sbb tak tau nak lukis ape.. haha... aku dulu camni jgak ke? tfikir gak kekadang... so tlg la budak2 ni mlukis, bg idea.. n so on...

ok time solat dhuha da tibe.. aku tak pikir lg pe yg nak ckp.. hurm spontan je la..so ble kak mar slaku mc jemput aku, hurm dpt je mic, intro diri, tanya khabar, tanya pasal upsr, dah ckup brdoa ke belum, da byk amalan ke utk allah trima doa kite, and lastly pose nam...pastu abes.. hehe 5 min jek.. takleh lelama kang x ckup masa pulak


2nd session aja pasal colour pulak.. kak mar wat demo sket kat depan n aja sket pasal hue in colour n budak2 apply dlm lukisan yg derang lukis td... wah.. ade jgak budak2 ni dlm mengaler.. aku pon tunjuk la aper yg tau.. kalau ade ftin nih mesti kagum budak2 nih.. ye la org tere kaler.. siape la si fahmi nih... huh mcm gaya ade buaya mlintang, buaya meniarap free style la katakan..
n ble sme da siap kaler n submit derang punye artwork kak mar wat satu game... yg lukis kat depan pastu teka ape yg di lukisnya.. smangat jek budak2 nih terjerit2 nak jawab.. ade yg berdiri sambil lompat2 nak jawab...aku pon tpkir lg, aku pon cni ke dulu?...haha.. pkul 110pm brenti rehat+lunch+zohor prayer.. sambung pkul 230pm

bile 230pm aku g dewan tgk budak2 ngan k mar pon xde lg.. layan mp3 jap.. satgi budak2 tanya '' bang, bile nak mule balik?'' aku jwb..''lgi 5 min'' haha confident jek.. tp dlm 3 min pas 2 nampak la k mar dtg.. hoho da nak mule balik.. n session kali ni wat 3d card... ohoho men lipat2 kertas pastu potong2 sket, n apply 1 point perspective n hue in colour.. hurm kalau nak tau ade 3 org jek ajk utk cater 80 student skola rendah... so bile da tunjuk kat lcd.. still ramai la tak pham.. huh tak ckup tgn nak melayan.. 3fc tu aku sorang jek lki.. yg len pompuan.. so yg mlayan budak lki hanyalah aku sorang!! mcm2 glaran ade...''muallim2'' ''abg2'' haha.. tp takpe aku lyan jek budak2 nih... tlg lipat2kan tlg gariskan2 n since ade lg budak2 yg langsung tak paham... kne trangkan balik... sbb cara nak buat die agak complicated utk taraf budak2 nih... bukan nak blagak besa tapi da hakikat.. hehe

lastly paham la budak2 nih n tu jd homework utk derang.. esok nak tgk da siap~ so aku brgegasla siap2 utk pulang ke umh.. since kat skola tu ade 2 adik aku.. kne la cri derang n blik nek komuter... babah ngan umi kat s.alam.. ali pulak kat hukm.. kak maryam da nak besalin..
n die bsalin dlm pkul 4pm dgn baby seberat 2.8 rsenye..alhamdulillah betambah lagi anak2 sedara aku..

2 comments:

Unknown said...

seronoknyer..klu la fatin dapat pegi..huhu....3 org je fc...hurm..mmg satu situasi yg memerlukan lg fc nih..hoho.klu ader lg pgram camni inform lah...klu ader kemudahan,bleh la fatin join..huhu

fahmi faudzi said...

haha ok2 tade hal punye.. cpt2 amek lesen kang bole drive sendri... haha